„Mājās ir vislabāk” – saka mācītājs Mārcis Jencītis 15. maija svētrunā draudzē „Kristus Pasaulei” un atzīst, ka būdams  Zviedrijā, G12 konferencē,
ir noilgojies pēc mums, savas draudzes! Mācītājs atgādina draudzei, ka savās svētrunās viņš vienmēr runā par to, ko Dievs uz viņu ir runājis lūgšanu kambarī un arī šī reize nav izņēmums. Tāpēc svētruna ir kā turpinājums un papildinājums līderu sapulces tēmai „Sabalansēta kalpošana” (03.05.2010). Dievs runā uz mani tieši to, kas ir vajadzīgs mūsu draudzei un tāpēc – „veselīga mācība”. „Šodien noskaidrosim, vai esam veselīgā mācībā”, – saka mācītājs un stāsta piemēru:  „kad pērkam apavus, tad skatāmies ne tikai uz ārējo izskatu, bet arī uz kvalitāti, jo gribam zināt cik tie ilgi kalpos. Līdzīgi ir, kad ienākam draudzē – gribam zināt, ka draudzes mācība ir ilgtspējīga. Esmu pamanījis, ka daudziem ir alerģija no vārda „mācība”, jo ar to saistīta „trauma””, – saka mācītājs. „Lielākoties esam jau apdedzinājušies ar neveselīgām mācībām, kuras ved postā. Ir jābūt uzmanīgiem, jo vismazākā kļūda mācībā ved postā. Mums ir nepieciešama veselīga mācība, tādēļ šodien mums ir jāizravē šī alerģija. Šodien ir dziedināšanas dievkalpojums no alerģijas”, saka Mārcis Jencītis. „Mēs gribam veselīgu mācību”, – viņš turpina un saka, ka Jaunajā Derībā ir 74 rakstu vietas, kur minēts vārds mācība. Mācītājs brīdina, ka nepietiek tikai ar Bībeles lasīšanu un lūgšanu, Bībele vēl ir arī veselīgi jāuztver. Jēzus savu mācību nodeva saviem 12 mācekļiem, tie nodeva saviem 12 un tie atkal tālāk, saka mācītājs un norāda uz vairākām Rakstu vietām:

 

Viņam jārūpējas par sludināšanu, kas atbilst mācībai, lai viņš būtu spējīgs paskubināt veselīgā mācībā un atspēkot tos, kas runā pretim.(Titam 1:9)

 

netikļiem, vīru piegulētājiem, cilvēku pārdevējiem, melkuļiem, zvēresta lauzējiem un ja kas vien vēl ir pretim veselīgai mācībai (1Timotejam 1:10)

 

Jo nāks laiks, kad viņi nepanesīs veselīgo mācību, bet uzkraus sev mācītājus pēc pašu iegribām, kā nu ausis niez (2. Timot 4:3)

 

Bet tu sludini to, kas saskan ar veselīgo mācību (Titam 2:1)

 

Mācītājs norāda, ka šajās rakstu vietās ir skaidri redzams, pirmkārt, ka ir mācība kā tāda, otrkārt, ka ir gan neveselīga, gan veselīga mācība. Un „Ja Pāvils runā Titam, tad viņš runā gan tev, gan man”, – atzīmē mācītājs. „Nepilnīga mācība ir līdz galam neizstrādāta tehnika. Ja kaut viena lieta draudzē ir nepareiza, kaut arī to sākotnēji nevar just, tas var nest graujošas sekas. Tās ir nopietnas lietas”, – viņš brīdina. „Viena neveselīga nianse var sagraut atmodu, var sagraut tavu dzīvi”, – saka mācītājs un min piemēru: – „Mācība, ka Dievs šodien nedziedina, ir maldu mācība, kura atņem tev iespējas būt dziedinātam. Vai cits piemērs, ka draudzes netic Svētā Gara kristībai!” Draudzes „Kristus pasaulei” mācītājs aicina pavērot draudzes apkārt – „Ar korāļu grāmatu rokās tu sēdi savās bērēs”- viņš skarbi ironizē. „Es piekrītu, ka arī tur ir Dieva vīri, bet tur ir neveselīga mācība!” – paskaidro mācītājs. Mācītājs turpina ironizēt un min vēl vienu neveselīgas mācības piemēru – adventistu pieņēmumu par pareizo sabata dienu. „Es zinu, ka tas griež sirdīs un galvās”, saka mācītājs un turpina – „jo vairāk tu esi bijis „kaut kurienē” (ar to domājot vairākas dažādas draudzes), jo tev neveselīgāka mācība, un šodien ir tas brīdis, kad atmest veco domāšanu,” – viņš aicina. Veselīgu mācību var pazīt pēc augļiem – „Es redzu kā cilvēki man apkārt mainās!”, – saka mācītājs. „Vakar luterānis, šodien Dieva bērns! Mums jāatbrīvojas no vakardienas sarūsējušajām smadzenēm un jāiegūst jauna domāšana!” Mācītājs saka: – „100 % tas ko es saku ir patiesība, es tam ticu – adventisti stāv un krīt par sestdienu, katoļi stāv un krīt par savu tētiņu – Romas pāvestu, pareizticīgie par saviem svētajiem, bet es stāvu un krītu par savu Dievu un veselīgu mācību!”

Tad tas aizveda Viņu uz Jeruzālemi un nostatīja Viņu Tempļa jumta galā un sacīja Viņam: “Ja Tu esi Dieva Dēls, tad meties no šejienes lejā. (Lūkas 4:9)

 

„Lūk, piemērs tam, ka sātans atnāk ar Rakstu vietu”, – saka mācītājs un turpina: – „tāpēc tev nepieciešama vērtību sistēma un mācība! Jēzus bija Svētā Gara pilns tad, kad bija uzvarējis velnu un neveselīgu mācību un tad slava izpaudās un Viņš gāja Gara spēkā. Tev jāstaigā Svētā gara spēkā ik dienas, bet tu nevari staigāt un uzvarēt, ja tev nav veselīga mācība,” – saka mācītājs.

Veselīga mācība ir kā augsne puķu podā, salīdzina mācītājs. Ja puķu podā nenomaina zemi augs var iet bojā, tāpat neveselīga mācība ved cilvēku postā. Mācītājs min vēl kādu neveselīgas domāšanas piemēru: – „Ja tu uz dullo lasi Bībeli, tu nevari būt normāls!”, – viņš saka. „Tad tavā galvā ir putra. Es lasu Bībeli sabalansēti, pretējā gadījumā es varu ieciklēties!”. Vēl piemērs – „Tev nepietiek tikai ar grupiņu vai ar draudzes apmeklējumu sestdienā vai tikai ar attiecībām ar Dievu! Ir nepieciešami visi šie komponenti kopā. Tāpat kā ķīmijā nepareizi sabalansēti komponenti izraisa negatīvas sekas – sprādzienu, tāpat notiek, ja, piemēram, personīgu attiecību ar Dievu nozīme tiek pārspīlēta. Jā, attiecības ar Dievu ir pamats, bet tas nav svarīgākais, ir svarīgi visi komponenti. Nepietiek tikai ar lūgšanu grafiku, parādi savus augļus!” – aicina mācītājs!

Un tie pastāvēja apustuļu mācībā un sadraudzībā, maizes laušanā un lūgšanās. (Ap.d. 2:42)

 

Šajā rakstu vietā ir skaidri redzams, ka nebija tikai lūgšanas vai tikai sadraudzība, bet viss kopā. Jēzum bija mācība un nākamās Rakstu vietas, ko min mācītājs to ilustrē:

 

Un tie visi iztrūcinājās, tā ka tie savā starpā sprieda, sacīdami: “Kas tas ir? Jauna mācība ar spēku! Pat nešķīstiem gariem Viņš pavēl, un tie Viņam paklausa.” (Marka 1:27)

 

Un rakstu mācītāji un augstie priesteri to dzirdēja un meklēja Viņu nogalināt; jo tie bijās no Viņa, tāpēc ka Viņa mācība bija aizrāvusi visus ļaudis. (Marka 11:18)

 

Jēzum ir mācība un viņš to nodeva tālāk, to nevar apstrīdēt:

 

Lai tu pārliecinātos par tās mācības patiesību, kas tev darīta zināma. (Lūkas 1:4)

 

Kāpēc Lūka raksta – tāpēc, lai tu Teofīl, pārliecinātos, ka mācība, ko tev māca ir pareiza. Nav pareizi domāt, ka Dievs nenosoda reliģiju, Dievs nosoda reliģiju to varam lasīt sekojošās Rakstu vietās:

Un Viņš Savā mācībā sacīja: “Sargaities no rakstu mācītājiem, kam tīk garos svārkos staigāt un tirgus laukumos tapt sveicinātiem (Marka 12:38)

 

Tad tie saprata, ka Viņš nebija teicis, lai sargās no maizes rauga, bet no farizeju un saduķeju mācības. (Mateja 16:12)

 

„Mēs samācamies „putru”, jo ņemam daudz un dažādas mācības un salasāmies dažādas grāmatas”, – saka mācītājs un turpina:  – „Ir daudz un dažādas mācības – Jaunajā paaudzē, piemēram, uzsver atmodu no augšienes, adventisti uzsver sabatu sestdienā, luterāņi – žēlastību, pareizticīgie – bārdas, baptisti – svētu dzīvi, pentakosti – Svēto Garu, pestīšanas armija – sociālo kalpošanu, Hovards Brauns –svaigu eļlu, Benijs Hinns – dziedināšanu, Bonnke – Jēzus asins spēku. Katram savs piesitiens caur ko nāks atmoda.” Bet mācītājs Mārcis Jencītis saka tā: – „Draugi, atmoda nāks caur visu šo komponentu kopumu sabalansētu veselīgā mācībā!” Viņš atgādina, ka vecās mācības piekritēji pretojas jaunajai mācībai vienmēr:

Tanī laikā izcēlās liels nemiers mācības dēļ. (Ap.d. 19:23)

 

Bet es tev atzīstos, ka es kalpoju savu tēvu Dievam pēc tās mācības, ko viņi sauc par maldu mācību, ticēdams visam, kas saskan ar bauslību un kas rakstīts praviešos. (Ap.d. 24:14)

 

Šo situāciju mācītājs ilustrē ar piemēru par mirušo kaķīti no kura meitenīte tik ļoti negribēja šķirties, ka lūdza savam tēvam, lai to aprokot viņš vismaz astīti atstāj ārā. Mācītājs strikti saka: „Nē, nevar atstāt astīti no vecās neveselīgā mācības!”

Tad mēs vairs nebūsim mazgadīgi bērni, kas cilvēku viltus spēlē, viņu viltīgas rīcības piekrāpti, tiek šurpu turpu svaidīti, padodamies katram mācības vējam (Efeziešiem 4:14)   

Pēc šīs rakstu vietas mācītājs saka, ka viņš ir atbildīgs Dieva priekšā par to, lai viņa draudzē būtu veselīga mācība.

Bet velti tie Mani godā, sludinādami mācības, kas ir cilvēku likumi.” (Mateja 15:9)

 

„Velti tu meklē Dievu, ja neievēro visus veselīgās mācības principus!” Svētrunas nobeigumā mācītājs skaļi un pārliecinoši pavēl visām viltus mācībām iet atpakaļ ellē! Un aicina visus kopīgi lūgt par dziedināšanu no alerģijas pret mācību un citām neveselīgas mācības un reliģijas sekām mūsu domāšanā.